Vil du have mere trafik fra Google?

Så har du fundet den rigtige inspirationskilde!

I denne artikel fremviser jeg nemlig en strategi, som nemt kan give dig endnu mere trafik fra Google.

I denne artikel fremviser jeg nemlig én af de teknikker, som hurtigt og nemt kan skabe mere trafik til din hjemmeside. En teknik jeg selv har brugt til, at skabe resultater hurtigt på tværs af 50+ kunder.

Og det bedste er!

… det kan kræve minimalt indsats fra din side.

Strategien går meget simpelt ud på, at stjæle de placeringer fra din forside, som denne ikke burde have. Og som resultat heraf få en højere placering på Google.

Igennem tools som Ahrefs, SearchMetrics, Google Search Console etc., har du mulighed for at få oplyst præcis, hvilke søgeord din forside rangerer på.  

Den ideelle situation opstår, når forsiden rangerer på et søgeord på side 1-5, som ikke er beskrivende for branchen, men mere en kategori- og/eller produktgruppe.

Strategien hviler på den antagelse, at Google i situationer vil lade din forside ranke på søgeord/fraser, selvom denne ikke er optimeret til disse. Ofte fordi den pågældende hjemmeside, ifølge Google, har et eksistensgrundlag på dette søgeord.

Strategien vil særlig være relevant at benytte på hjemmesider, som har flere år på bagen og evt. ligeså få års arbejde med SEO – selv hjemmeside med et SEO budget på 5+ år har haft gavn af denne teknik.

Herunder ses en konkret case hvor den pågældende hjemmeside rankede, med forsiden, på søgeordet ”kolonihavehus”. Hjemmesiden befinder sig indenfor branchen af sommerhusbyggeri, og kolonihavehuse er herved blot en produktgruppe under den samlet paraply af produkter.  

Så snart du har et overblik over hvilke søgeord, din forside ranker på, så skal du aktivt tage stilling til hvilke søgeord, som skal have en dedikeret side.

Eksempelvis vil det ikke være et forslag at lave en side dedikeret til ’byggemarked’ for f.eks. Silvan.dk, da dette beskriver branchen fremfor en produktgruppe.

Men det vil dog være oplagt i denne situation at lave kategorien ”tv vægbeslag” – eller optimere eksisterende hertil – da forsiden rangerer på side 5 på denne søgning.

Udvidelse af strategien #1

Du kan også vende strategien på hovedet, og teste muligheder i markedet og dine muligheder for at rangere.

Dette kan du nemt gøre ved, at nævn et søgeord/frase på din forside, og se hvorledes Google reagerer herpå. Hvis du, indenfor en kort tidsramme, oplever placeringer på Google med forsiden, så vil der være et fundament for en dedikeret side og en højere placering.

Udvidelse af strategien #2

Har din hjemmesiden en række brede sider – f.eks. blogindlæg eller kategorier i øverste niveau – så kan du ligeså her benytte strategien.

Ideen er simpelt, at du igennem tidligere nævnte tools finder placeringer på side 1-5, som ikke direkte er relevant for det pågældende URL. Og efterfølgende bruger denne information til at oprette konkrete nye sider.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *