Om Nicolaj Vinter

Navnet er Nicolaj Vinter (tidligere Nicolaj Hovmand Nielsen) og jeg arbejder til dagligt som Head of Owned Media hos GroupM. Jeg har arbejdet aktivt med digital marketing og SEO de sneste 8 år – og har en særlig interesse indenfor teknisk SEO.

Hjemmesiden vil blot fungere som min personlige kommunikationskanal, hvor jeg deler ud af min viden omkring digital markedsføring – herunder særligt SEO. Ideen er at inspirere andre med kvalitetsartikler indenfor området – opnået igennem mit arbejde med nogle af branchens største hjemmesider både indenfor B2B og B2C.

Når det kommer til SEO – som særligt er et af mine ekspertiseområder – så har jeg en stor forkærlighed indenfor tekniske SEO samt alt SEO som blot på den ene eller anden måde, har noget brugeradfærd og faktisk kundeforståelse tilknyttet.

Når jeg ikke nørder den med SEO og digital marketing, så nyder jeg gerne noget godt Jazz og en god bog omkring WW2. Herudover er jeg gift med den Skønne Malene Vinter, som jeg nyder tilværelse med i forstaden til Århus, Hårup.

Det fede ved SEO er; at du bare altid kan foretage dig noget, som gør oplevelsen for den enkelte bruger bedre. Når din hjemmeside hjælper brugerne i deres rejse, så kan du efterfølgende arbejde i detaljerne med SEO.

Nicolaj Vinter

Selvom jeg igennem min karriere har hjulpet mange, med at skabe endnu mere trafik fra Google, så er følgende nogle dem jeg særligt vil pudse glorien med. Ikke kun grundet størrelsen, med fordi de hver især har udfordret mig på hver deres måde, og jeg alle gangene har “knækket nødden” og fået vendt deres nedadgående kurve.

Relevante kundecases

Jeg har hjulpet XL BYG med at opnå en stor synlighed i Danmark på tværs af alle deres kategorier. Arbejde har særligt været tilknyttet teknisk SEO med fokus på øjeblikkelig indeksering og nedbringelse af fejl i et kontinuerligt flow med eksterne og interne udviklere/IT-folk.

Jeg har hjulpet hummel med SEO på internationalt plan for primært Danmark og Tyskland. Indgangsvinklen var at sikre et minimalt tab af trafik i migrationen – efterfulgt af et fokus på indhold tilpasset købsrejsen og skabelsen af den helt rette adfærd der løbende kunne løfte placeringerne bredt.

Med Bolia var der tale om en vækstvirksomhed i en langt række markeder, og fokus var på at skabe størst afkast igennem content, teknik og adfærd – med mindst muligt input på tværs af disse markeder. Særligt igennem arbejdet med teknisk SEO blev der skabt forbedringer i synlighed på tværs af alle markeder. I en branche hvor mange digitale kanaler var presset på vækst, viste SEO at være en mulighed for forsat vækst.