Navnet er Nicolaj Vinter (tidligere Nicolaj Hovmand Nielsen) og jeg arbejder til dagligt som Underviser hos Erhvervsakademi Aarhus samt som freelance Owned Media strateg.

Hjemmesiden vil blot fungere som min personlige kommunikationskanal, hvor jeg deler ud af min viden omkring digital markedsføring – herunder særligt datadrevet digital marketing. Ideen er at inspirere andre med kvalitetsartikler indenfor området – opnået igennem mit arbejde med nogle af branchens største hjemmesider både indenfor B2B og B2C.

Adjunct Professor – Erhvervsakademi Aarhus (sep 2021-)

Chief Product Officer (CPO) – OREON part of Aller Media (nov 2021 -)

Head of Owned Media – GroupM part of WPP (mar 2017-Nov 2020)

Digital Marketing Konsulent – KaktusKaktus (okt 2015-okt 2017)

Head of SEO – Compe ll (Aug 2012-sep 2015)

Det fede ved data er; at du altid kan foretage dig noget, som fremviser potentialet for vækst. Når din hjemmeside hjælper brugerne i deres købsrejse, så er data og datadrevet digital marekting vejen frem.

Nicolaj Vinter

Selvom jeg igennem min karriere har hjulpet mange, med at skabe endnu mere trafik fra Google, så er følgende nogle dem jeg særligt vil pudse glorien med. Ikke kun grundet størrelsen, med fordi de hver især har udfordret mig på hver deres måde, og jeg alle gangene har “knækket nødden” og fået vendt deres nedadgående kurve.

Relevante kundecases

Jeg har hjulpet XL BYG med at opnå en stor synlighed i Danmark på tværs af alle deres kategorier. Arbejde har særligt været tilknyttet teknisk SEO med fokus på øjeblikkelig indeksering og nedbringelse af fejl i et kontinuerligt flow med eksterne og interne udviklere/IT-folk.

Jeg har hjulpet hummel med SEO på internationalt plan for primært Danmark og Tyskland. Indgangsvinklen var at sikre et minimalt tab af trafik i migrationen – efterfulgt af et fokus på indhold tilpasset købsrejsen og skabelsen af den helt rette adfærd der løbende kunne løfte placeringerne bredt.

Med Bolia var der tale om en vækstvirksomhed i en langt række markeder, og fokus var på at skabe størst afkast igennem content, teknik og adfærd – med mindst muligt input på tværs af disse markeder. Særligt igennem arbejdet med teknisk SEO blev der skabt forbedringer i synlighed på tværs af alle markeder. I en branche hvor mange digitale kanaler var presset på vækst, viste SEO at være en mulighed for forsat vækst.